Ziggo genomineerd voor gerenommeerde Europese PR award met Ziggo eBattle F1
Dé simracecompetitie van Nederland kanshebber voor European Excellence Award
7 november 2018 – Ziggo heeft met een Nederlandse campagne de shortlist gehaald van de European Excellence Award in de categorie “Best Telecommunications” campagne. Deze awards worden uitgereikt aan de beste PR cases van het jaar. Ziggo komt in aanmerking vanwege haar introductie van de Ziggo eBattle F1, de Nederlandse virtuele Formule 1-race, waarbij tienduizenden deelnemers streden om een plek in de simulator naast oud-coureur Robert Doornbos in het Formule 1 Café op Ziggo Sport. Andere genomineerden in deze categorie zijn onder andere Vodafone (Europese campagne) en Telefónica.
“De eBattle was al genomineerd voor een Cross Media Award en ging er vandoor met een SAN Accent in de categorie Vrije Tijd“, zegt Mart Roumen, projectleider van de Ziggo eBattle F1. “De European Excellence Awards zijn een prestigieuze en gerenommeerde internationale Award. Super om op internationaal toneel de waardering te krijgen van een vakjury, terwijl het initieel in de kroeg bedacht is. Deze nominatie doet recht aan alle mensen die dag en nacht gewerkt hebben om dit tot één van de succesvolste jongerenactivaties van het land te maken.”
De uitvoering van het project wordt verzorgd door eMense en Vertigo6 ondersteunt het project op het gebied van communicatie. Partners van de Ziggo eBattle F1 zijn Red Bull Nederland, Samsung, AKO Nederland, Playseat®, Southfields, Quince, Store For Brands, Klépierre en Koch Media.
De European Excellence Awards erkennen al 10 jaar uitmuntende prestaties op het vakgebied communicatie. De jury beoordeelt de inzendingen op basis van creativiteit en innovatie, strategie, implementatie en resultaat en impact. De European Excellence Awards worden op 6 december uitgereikt tijdens een grote finaleshow in Dublin. Meer informatie over de awards: https://eu-pr.excellence-awards.com/