Vertigo 6 wint “SAN New Kids on the Block Award” en SAN Accent

Vertigo 6 uitgeroepen tot beste nieuwe marketingbureau van Nederland

Arnhem/Hilversum, 1 juni 2018 – In een uitverkocht Studio 21 in Hilversum werden gisterenavond de prestigieuze SAN Accenten uitgereikt. Het SAN Accent is de enige communicatievakprijs van, voor en door Adverteerders, of zoals presentator Johnny de Mol zei “De Oscars voor de reclamewereld”. Vertigo 6, dat vorige maand nog de Cross Media Award won in de categorie Beste Event, won gisterenavond de felbegeerde SAN New Kids on the Block Award: de Award voor het beste nieuwe marketingbureau van Nederland. De twee andere finalisten waren Hammerfest en Phenomenons uit Amsterdam.

Expertise over de jongere doelgroep
Dit jaar hadden ruim 30 bureaus hun pijlen gericht op de New Kids on the Block Award. De criteria voor deelname waren: maximaal 3 jaar oud, vernieuwende visie op het vak, vernieuwende werkwijze, vernieuwend werk, toekomstige potentie en klanten die er toe doen. Na 4 rondes koos de vakjury, bestaande uit vooraanstaande marketeers, voor Vertigo 6 als winnaar vanwege “de vele innovatieve concepten en expertise over de jongere doelgroep.”

Vertigo 6 weet precies wat jongere generaties belangrijk vinden, via welke media ze bereikt kunnen worden en hoe het merk en de merkwaarden hier op aansluiten,” aldus juryvoorzitter en marketingprofessor aan de UVA Guda van Noort. “Gecombineerd met een gezonde dosis nuchterheid, creëeren ze buzz voor ieder merk met hun duizelingwekkende werk.”

Twee prijzen
Naast de prijs voor beste jonge bureau, viel Vertigo 6 gisterenavond nog een keer in de prijzen. De door Vertigo 6 ingezonden “Ziggo eBattle F1” case won een SAN Accent in de categorie “Vrije tijd”. Vertigo 6 verzorgde de PR en influencermarketing rondom deze campagne. De SAN Accenten worden uitgereikt aan de beste marketingcommunicatie cases van het jaar. Dit jaar werden er maar liefst 292 cases ingezonden.

Teamwork
We kunnen bijna niet geloven dat we deze awards hebben gewonnen”, zei oprichter en mede-eigenaar Mike Hendrixen in een eerste reactie. “We zijn heel erg blij en ongelooflijk trots op deze teamprestatie! Het geeft een kick en voldoening dat het harde werk van de afgelopen jaren gezien én gewaardeerd wordt door de meest gerenommeerde marketeers van Nederland. De award heeft voorgaande winnaars een hele grote extra boost gegeven en we zijn benieuwd wat het ons brengt”.

Beste event
Vertigo 6 won afgelopen maand ook een Cross Media Award, in de categorie “Beste Event”, vanwege haar inzet voor de lancering van EA SPORTS FIFA18. Voor de lancering van FIFA18 opende Vertigo 6 in samenwerking met o.a. Eredivisie, AFC Ajax, Adidas, Sony, MediaMarkt en Voetbalzone voor elf dagen een pop-upstore in de stationshal van Utrecht CS: de FIFA18 Xperience. Door de inzet van muzikanten, BN’ers en topsporters haalde het evenement bijna alle grote TV-zenders, radioshows en kranten. Dit leidde er uiteindelijk mede toe dat FIFA18 de best verkochte game van het jaar werd.

Vertigo 6 is gevestigd in Arnhem en specialiseert zich op het gebied van jongerencommunicatie met klanten als Electronic Arts, ASUS, Ziggo, Sixt, Pokémon en Jagex.