Vertigo 6 wint Digital Communication Award in Berlijn voor beste Europese influencercampagne

Arnhem, 21 september – In een uitverkocht Kino International aan de Karl-Marx-Allee in Berlijn werden gisterenavond de Europese Digital Communication Awards uitgereikt. De Digital Communication Awards gaan jaarlijks naar “de meest effectieve projecten, campagnes en innovaties op het gebied van online communicatie”. Dit jaar werden er ruim 600 cases ingezonden waarvan er 130 op de shortlist terecht kwamen.

Vertigo 6, dat genomineerd was in twee categorieën, won de award voor beste influencermarketingcampagne van het jaar, voor de lancering van FIFA 19. Vertigo 6 liet daarmee o.a. BBC, Mercedes Benz en Nikon achter zich. In de categorie beste entertainment- en lifestyle-campagne eindigde het bureau uit Arnhem op een derde plek.

#FIFA19VILLA
Voor de lancering van FIFA 19 opende Vertigo 6, in opdracht van EA Sports en in samenwerking met Adidas, Sony, TopNotch en Coca Cola, een luxe pop-up villa in Nes aan de Amstel. Door de inzet van muzikanten, BN’ers en topsporters haalde het event bijna alle grote TV-zenders, radioshows en kranten. Eerder dit jaar won Vertigo 6 een Cross Media Award met de #FIFA19VILLA campagne.

We zijn super blij en ontzettend trots! We zitten volop in de FIFA 20 campagne en hadden echt niet verwacht dat we deze prijs zouden pakken”, zegt mede-eigenaar Raoul van Wijk in een eerste reactie. “De competitie was ijzersterk en zelf hadden we verwacht BBC de prijs mee naar Engeland zouden nemen voor hun opvallende Top Gear campagne! We bedanken EA voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en we feliciteren ze met deze mooie prijs! Felicitaties gaan ook naar de andere winnaars en in het bijzonder naar onze klant Studiekeuze123 met hun platformbouwer One Shoe. Zij eindigden als tweede in de categorie beste educatieve website.”

Vertigo 6 specialiseert zich op het gebied van entertainment, tech en lifestyle met klanten als Electronic Arts, Logitech, ASUS, Koch Media, New Balance, Ziggo en Sixt.