VERGAAP JE AAN DE VEELZIJDIGHEID VAN GRID® IN NIEUWE TRAILER

Codemasters® toont fans hoe gevarieerd motorsport kan zijn in de nieuwste GRID®-trailer die vandaag in première gaat. De trailer focust zich op de keuzevrijheid die spelers hebben en toont hoe verschillende wagenklasses racen op enkele van de uitdagendste tracks en straatcircuits onder wisselende omstandigheden, zoals ‘s nachts en door zware regen.  GRID won tijdens de recente gamescom nog de Award voor Best Racing Game en verschijnt op 11 oktober voor het PlayStation®4-computerentertainmentsysteem, de Xbox One-familie van apparaten inclusief de Xbox One X en Windows-pc (op dvd en via Steam).

Met op de achtergrond een remixversie van The Light van Sophie and the Giants, toont de trailer hoe de Audi R8 1:1 in een verhitte strijd is verwikkeld met de Honda CRX MightyMouse op het wervelende traject van de punt-naar-punt Okutama Sprint. Dan verspringt het beeld naar de traditionele racecircuits van Zhejiang en Brands Hatch waar de SRT Viper GTS-R en Chevrolet Corvette C7.R bumber aan bumber racen en botsen terwijl de coureurs uit alle macht proberen hun racelijn te behouden.

De trailer eindigt met de Prototype-klasse, waarin de Acura DPi en Cadillac DPi-V.R het gevecht met elkaar aangaan en door de nachtelijke straten van Shanghai naar de finish racen. GRID wordt gelanceerd met 104 evenementen, inclusief uitdagingen tegen FA Racing Esports en Fernando Alonso, terwijl spelers aan de GRID World Series beginnen tegenover de oude tegenstanders van het Ravenwest-team. De game draait helemaal om toegankelijkheid en keuzevrijheid, met toegang tot vier steden en acht circuits met meer dan 80 raceroutes. Dankzij ruim 400 AI-persoonlijkheden, uiteenlopend van kalm tot agressief, en van gelijkmatig tot onvoorspelbaar, voelt elke race uniek en levendig.

“Als team wilden we de essentie vangen van de originele GRID, die destijds binnen het racegenre innoveerde met de allerbeste handling en de introductie van Flashback. We willen voortbouwen op de nalatenschap van GRID en een game maken die focust op de drie hoofdpijlers van keuzevrijheid en toegankelijkheid, motorsportverhalen en racen voor glorie, aspecten die allemaal in de trailer voorbij komen,” aldus Chris Smith, game director van GRID bij Codemasters. “Dankzij keuzevrijheid en toegankelijkheid kunnen spelers op hun eigen manier racen, met handling-opties voor zowel de core sim-racer als casual spelers. Ten tweede gaat het om glorie en prestige. We willen dat spelers spanning beleven ongeacht de plek waarop ze eindigen – of dat nu de eerste plaats is of vlak voor je aartsvijand. Tenslotte gaat het om de onvoorspelbare verhalen die gebeuren in motorsport, de reden waarom we motorsport kijken op tv. Het drama en de sleutelmomenten die je op het puntje van je stoel krijgen. GRID gaat niet om een parade van wagens. Het gaat om krappe inhaalmanoeuvres, bumper-aan-bumper-gevechten en competitieve race-actie. We willen dat iedereen, inclusief de auto, aan het eind van de race iets heeft te vertellen, in het geval van de auto met zijn deuken en krassen. GRID biedt spelers drama, spanning en unieke motorsportverhalen in elke race.”