NIEUWSTE ONTWIKKELAARSDAGBOEK FOCUST OP MEEST AUTENTHIEKE F1®-SIMULATIE TOT OP HEDEN
F1® 2018 – MEER DAN EEN GAME
Bekijk de video nu via: https://www.youtube.com/user/formula1game
Amsterdam, 9 augustus 2018 – Codemasters® heeft vandaag het derde ontwikkelaarsdagboek vrijgegeven voor F1® 2018, de officiële videogame van het FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™ 2018. In de video wordt gedetailleerd uitgelegd hoe deze nieuwe game de meest authentieke F1®-simulatie ooit is in de geschiedenis van de franchise.
Dit derde deel van de vierdelige serie onthult dat de simulatie en de wegligging van de auto’s in F1® 2018 dit jaar aanzienlijk zijn verbeterd. Zo hebben de auto’s vernieuwde auto-ophanging en chassisfysica. Bovendien is er de toevoeging van Formule 1-data uit de echte wereld voor meer nauwkeurigheid, wordt voor de eerste keer de temperatuur van bandkarkassen gemeten en kan het ERS-systeem handmatig worden gebruikt. Het uiteindelijke resultaat van deze verbeteringen is dat de gamer de pure sensatie van de banden kan ervaren en daardoor een realistisch gevoel van grip en bandenslijtage heeft per type autoband en autoafstelling en onder alle weersomstandigheden.
“Ik vind dat F1® 2018 een enorme stap voorwaarts is, omdat we zoveel meer simulatieaspecten hebben geïntroduceerd waarvan ik denk dat ze door alle spelers zeer goed worden ontvangen”, aldus David Greco, Senior Car Handling Designer van F1® 2018. “Het is moeilijk om te kiezen welke verandering het best en meest geavanceerd is, maar als ik echt zou moeten kiezen, dan kies ik waarschijnlijk het uitgebreide systeem waarmee we de bandentemperatuur realistischer dan ooit tevoren kunnen simuleren.”
Greco vervolgt: “De manier waarop de auto aanvoelt dit jaar, met de ‘Force Feedback’ en hoe het allemaal samenwerkt, zijn we heel dicht bij wat ik wil van een simulator. In mijn 20 jaar lange carrière tussen simracen en de echte motorsport, ben ik altijd vragen tegengekomen als: ‘de ene game is meer een simulator dan de andere game, omdat het veel moeilijker is om te rijden?’ Met mijn echte autosportervaring, kan ik zeggen dat raceauto’s zijn gemaakt om veel grip te hebben. Voor mij draait een simulator niet om hoe makkelijk of moeilijk het is om te rijden. Voor mij is een simulatie hoeveel real-life, fysieke componenten we simuleren. Vooral dit jaar zijn er niet veel functies die ik kan bedenken die we niet simuleren. Het is voor mij niet genoeg om F1® 2018 slechts ‘een game’ te noemen.”
F1® 2018 bevat alle officiële teams, coureurs en circuits van het spannende 2018 seizoen, inclusief Circuit Paul Ricard en de Hockenheimring. Ook biedt de game twintig iconische auto’s uit de geschiedenis van de sport. F1 2018 wordt op vrijdag 24 augustus 2018 wereldwijd uitgebracht op de PlayStation®4, de Xbox One-familie en Windows PC (dvd en via Steam).
Volg het Codemasters F1® games blog en houd de social mediakanalen Twitter en Facebook in de gaten voor toekomstige updates.