Juryrapport New Kids on the Block over Vertigo 6 Marketing & PR

In Studio 21 in Hilversum werden op 31 mei 2018 de prestigieuze SAN Accenten uitgereikt. Het SAN Accent is de enige communicatievakprijs van, voor en door adverteerders. Vertigo 6 won de felbegeerde “SAN New Kids on the Block Award”: de award voor het beste nieuwe marketing-bureau van Nederland. Dit is wat de jury zei over Vertigo 6:

Deze Finalisten durven groots te dromen, maar zijn niet naïef, ze hebben een gezonde ambitie om te groeien, en houden hierin vast aan een gedeelde visie, specialisatie en positionering. Ze zijn energiek en hebben een sterke feeling met de jongere generaties en het reclameparadigma dat verschuift. Ze spelen hier op in door merken uit te dragen, om van gebaande paden af te wijken en om mee te gaan in creatieve oplossingen die afwijken van de oorspronkelijke briefing. Er wordt nooit gedacht vanuit één kanaal of één campagne. Vanuit insights wordt gewerkt aan creatieve en marketing concepten, op campagne en strategisch niveau.

De winnaar van het SAN New Kids on the Block Accent 2017 creëert innovatieve concepten vanuit expertise over de jongere doelgroepen. Ze weten precies wat jongere generaties belangrijk vinden, via welke media ze kunnen worden bereikt en hoe het mer en merkwaarden hier op aansluiten. Creatieven, strategen, designers , copywriters, social media PR en marketing experts werken in dit bureau samen aan PR, online marketing en gamification vraagstukken. Ze zijn instaat om t bewegen in een markt waarin sport en game merken sterk concurreren en hun game expertise breiden ze effectief uit naar andere markten. Spelen zit in hun DNA. Gecombineerd met een gezonde dosis nuchterheid creëren ze buzz voor ieder merk met hun duizelingwekkende werk.

De winnaar is Vertigo 6