F1® 2018 pop-up store in Beurs van Berlage tijdens Grand Prix Formule 1 van België 2018
Codemasters en Koch Media Benelux openen op 24 augustus officiële pop-up store voor de lancering van F1® 2018
Elk uur kaarten te winnen voor de Grote Prijs™ van België
Amsterdam, 17 augustus – Op vrijdag 24 augustus, tijdens het raceweekend van de Grand Prix Formule 1® van België 2018, openen Codemasters® en Koch Media Benelux een pop-up store in de Beurs van Berlage. Met de opening wordt de lancering van F1® 2018, de officiële videogame van het FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP 2018™, gevierd. Tijdens dit vijfdaagse evenement kunnen bezoekers niet alleen de gloednieuwe racegame kopen, maar ook plaatsnemen in één van de acht Red Bull Playseat set-ups voor een levensechte F1®-race-ervaring. Bovendien hebben bezoekers de gelegenheid om op de foto te gaan met een officiële Red Bull Racing-bolide en kunnen ze meedoen aan virtuele F1®-racewedstrijden en winacties.
F1® 2018 pop-up store
Op vrijdag 24 augustus wordt om 14:00 uur de F1® 2018 pop-up store officieel geopend met een VIP-race in de Beurs van Berlage. Tijdens het evenement krijgen bezoekers, BN’ers en genodigden de mogelijkheid om als eerste de gloednieuwe F1® 2018 racegame te proberen. “Wij zijn ontzettend blij en vereerd om de F1® 2018 pop-up store te openen tijdens het raceweekend van de lage landen”, zegt Bernd Thien, Managing Director bij Koch Media Benelux. “We zien dat de populariteit van de F1®-game en Formule 1® in het algemeen elk jaar sterk toeneemt. Mede dankzij de Maxmania zorgt dit ervoor dat er elk jaar honderdduizenden gamers en raceliefhebbers uit de Benelux reikhalzend uitkijken naar de game. We willen daarom iets doen om de Formule 1® dichter bij de fans te krijgen,” besluit Thien.
Levensechte F1®-race-ervaring met F1® 2018
Codemasters en Koch Media Benelux geven de bezoekers van de F1® pop-up store een levensechte F1®-race-ervaring. In acht high tech Playseats van Red Bull kunnen Formule 1-fans hun hart ophalen met de gloednieuwe racegame F1 2018. “Ons belangrijkste doel met F1® 2018 was om de game nóg realistischer te maken en we zijn ervan overtuigd dat we aanzienlijke verbeteringen hebben aangebracht, zowel op als buiten het circuit,” zegt F1® 2018 Game Director, Lee Mather. “We kunnen niet wachten tot spelers aan de slag gaan met de game!” Naast het racen in de F1®-simulatie kunnen bezoekers ook op de foto met de Red Bull Racing F1-auto. Bezoekers kunnen ook meedoen aan de Ziggo eBattle F1® en daarmee doorstromen naar de landelijke simrace-competitie.
Win vrijkaarten voor de Grand Prix™ van België
Op vrijdag 24 augustus zijn er diverse winacties waarmee bezoekers elk uur (tussen 14:00u en 20:00u) twee weekendkaarten kunnen winnen voor de GP van België. Bovendien worden er twee vrijkaarten verloot onder de aanwezige mensen met de voornaam Max of de achternaam Verstappen als zij tussen 14:00 uur en 15:00 uur aanwezig zijn in de Beurs van Berlage. Daarnaast hebben bezoekers de kans om BN’ers, die het ook tegen elkaar opnemen in een virtuele F1®-race, tegen het lijf te lopen.
Over het evenement
De F1® 2018 pop-up store is vijf dagen lang open. Vanaf vrijdag 24 augustus om 14:00 tot en met dinsdag 28 augustus is iedereen welkom om een bezoek te brengen aan de officiële F1® 2018 pop-up store. Entree is volledig gratis. Het event wordt mede mogelijk gemaakt door: ASUS ROG, Samsung, Red Bull, Ziggo, Fanatec, Game Mania en Playseat.