OUR INSTAGRAM FEED

TWITTER

Follow us

DDMA richt Commissie Influencer Marketing op – Vertigo 6 neemt plaats in commissie

Influencermarketing is een jong vakgebied dat volop in ontwikkeling is. Hoewel de budgetten hard groeien, is er nog veel onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing. Daarom heeft DDMA, branchevereniging voor data en marketing, de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Het belangrijkste doel van de nieuwe commissie is het professionaliseren van het vakgebied.

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren. Het inzichtelijker maken van de effectiviteit van influencermarketing door kennis delen over de meetbaarheid is hierbij een belangrijke stap. Daarnaast wil de commissie de toegevoegde waarde en de potentie van influencermarketing laten zien voor bureaus, adverteerders en consumenten, door kennis, goede voorbeelden en trends te delen.

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, is verkozen tot eerste voorzitter van de Commissie Influencer Marketing. “Elk nieuw vakgebied heeft te maken met uitdagingen – bij influencermarketing is dat niet anders. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met DDMA en de andere commissieleden influencermarketing naar het volgende niveau van volwassenheid te tillen. We richten ons daarbij onder meer op standaardisatie, transparantie en meetbaarheid, omdat we merken dat hier zowel bij bureaus als adverteerders een toenemende behoefte aan is.”

Naast De Kemp bestaat de commissie op dit moment uit onze collega Bart Kampschreur (senior online marketing manager bij Vertigo 6), Jolijt Houweling (oprichter van Social Friendz), Marijke Slaats (teamlead branded content bij TUI), René Adriaan van der Mark (creative strategy director bij The Story Lab) en Michel Pruijsers (head of talent bij Talpa). De commissie heeft nog plek voor enkele influencer marketing-experts, zowel van bureau- als klantzijde.