Azerion breidt zijn premium CTV aanbod uit door een exclusieve wereldwijde samenwerking met ZEASN

De samenwerking leidt tot de integratie van ZEASNs advertentie-oplossingen met Azerions eigen programmatic platform, Improve Digital


Amsterdam – 4 januari, 2022 –
 Azerion, het digitale entertainment- en mediaplatform, kondigt een exclusieve wereldwijde partnership aan met ZEASN, wereldleider als het gaat om het leveren van over-the-top (OTT) en smart TV-oplossingen. De advertentie-oplossingen van ZEASN worden exclusief geïntegreerd met Improve Digital, het programmatic platform van Azerion en zal profiteren van de toonaangevende monetization-oplossingen.

ZEASN biedt premium en merkveilige smart TV-oplossingen met hun smart home entertainment-ecosysteem genaamd Whale Eco met Whale OS als kernproduct en bevat een wereldwijde portfolio aan content bestaande uit de meeste van de grootste TV Apps, van hoge kwaliteit VODs en lineaire TV-kanalen van verschillende contentpartners over de hele wereld. Met meer dan 10 jaar ervaring in de smart TV en OTT industrie, biedt Whale Eco, zowel globaal als lokaal, flexibele services aan die voldoen aan de eisen van toonaangevende televisiefabrikanten zoals Philips, AOC en TCL Moka. Dankzij deze partnership breidt Azerion hun internationale CTV bereik uit en geeft daarmee partneradverteerders en mediabureaus direct en real-time toegang tot zeer betrokken consumenten.

Azerion stelt ZEASN in staat om hun advertentie-monetization te verhogen van hun in-stream en out-stream voorraad door middel van directe en programmatische advertentiecampagnes. Met meer dan 300.000 adverteerders en een netwerk van meer dan 550 digitale uitgevers verwerkt het platform van Azerion meer dan 3.2 miljard verkochte advertenties per jaar.

Sandra Yassaka, VP partnerships bij Azerion, zegt: “CTV is een dominante manier geworden voor mensen om content te consumeren. Bij Azerion zijn we verheugd om samen te werken met ZEASN, ‘s werelds toonaangevende technologieleverancier voor smart TV en adverteerders de kans te geven om met zeer betrokken consumenten in contact te komen door middel van premium content.”

Winson Chen, Chief Operating Officer van ZEASN, voegt toe: “We zijn verheugd om wereldwijd krachten te bundelen met Azerion en onze contentpartners en TV-merken te helpen hun CTV-voorraad te monetizen. Een professionele advertentiepartner geeft ZEASN de kans om te focussen op een premium CTV voorraadgeneratie en meer contentpartners uit te nodigen om AVOD en FAST kanalen te lanceren op Whale Eco. Daarnaast kunnen we met meer TV-merken samenwerken om zo operationele kosten te verminderen en om meer omzetmogelijkheden te creëren.”