OUR INSTAGRAM FEED

TWITTER

Follow us

Adidas onthult volledig nieuwe technologie ‘GMR’ om te gebruiken in EA SPORTS FIFA Mobile, ondersteund door Jacquard™ by Google

De eerste in zijn soort in gaming-technologie, waarmee spelers hun virtuele prestaties in EA SPORTS™ FIFA Mobile kunnen beïnvloeden met voetballen in de echte wereld.

Adidas GMR meet trappen, shotkracht, afstand en snelheid van de speler op het veld om exclusieve in-game rewards vrij te spelen, hun Team OVR te verbeteren en te strijden in klassementen.

Adidas GMR is vanaf vandaag verkrijgbaar voor slechts €34.99 online verkrijgbaar op adidas.com en geselecteerde adidas stores.

Herzogenaurach, 10 maart 2020 – In samenwerking met EA SPORTS™ FIFA Mobile en Jacquard™ by Google, lanceert adidas vandaag adidas GMR – een innovatie die fysiek voetbal en digital gamen verenigt, en spelers de mogelijkheid geeft om hun FIFA Mobile Ultimate Team™ overall rating (OVR) te verbeteren door in de echte wereld te voetballen en de Jacquard by Google Tag te gebruiken.

De adidas GMR-binnenzool kan in alle soorten schoenen geplaatst worden. Wanneer hij geplaatst is, stelt hij spelers in staat om uitdagingen te voltooien op de straat of het voetbalveld om in-game beloningen vrij te spelen, hun Team OVR te verbeteren en in klassementen te strijden.

Aangedreven door de Jacquard Tag’s geraffineerde machine-learning algoritmes, herkent de adidas GMR de fysieke bewegingen van voetballers op het veld – het meten ven trappen, shotkracht, afstand en snelheid. Door verschillende uitdagingen te voltooien en mijlpalen op de langere termijn te behalen, verdienen spelers beloningen en verbeteren ze hun Ultimate Team, waardoor hun spelers in de game beter worden door de prestaties in de echte wereld.

Een van de eerste uitdagingen is Master Finisher, waarbij spelers binnen een week tijd 40 harde schoten in het strafschopgebied moeten nemen om coins en skill boosts te verdienen in hun FIFA Mobile game. Het hardste schot van de speler zal opgenomen worden in verschillende klassementen, wat ze de kans geeft om op te scheppen bij hun vrienden.

Na het vastleggen van Ninja als onderdeel van de Time In-campagne, betekent de lancering van adidas GMR een beweging richting de “fygitale” gaming – de laatste stap om het nummer één sportmerk te worden en de gaming-cultuur te beïnvloeden.

Namens adidas zei Moritz Kloetzner, Director of Business Development van adidas Football: “adidas legt zich toe op innovatie die het spel voor de atleet beter maakt, ongeacht welk spel het is. Adidas GRM leeft op de rand van gaming en de materiele wereld omdat dat is waar het publiek is. Door het ontdekken en uitdagen van traditionele aanpakken en productontwikkeling, samen met Jacquard by Google en EA SPORTS FIFA Mobile, waren we in staat om spelers een compleet nieuwe ervaring te bieden waarin spelers een hele nieuwe manier hebben om hun creativiteit in te zetten om de sport te verbeteren.”

Matt Lafreniere, EA SPORTS FIFA Mobile Producer, zei het volgende: “We zijn altijd aan het kijken hoe we nieuwe ervaringen aan onze spelers kunnen bieden die een brug slaan tussen de wereld van het echte voetbal en onze virtuele wereld in FIFA Mobile. Met adidas GMR starten we een nieuwe manier om voortgang te boeken in de game, waarbij spelers in staat zijn om hun Ultimate Team te verbeteren in FIFA Mobile, door middel van de sport waar ze zo van houden, zowel op als buiten het veld.”

Google’s Ivan Poupyrev zei: “Jacquard by Google integreert interactiviteit, connectiviteit en A.I. in normale alledaagse zaken om ze handiger en aangenamer te maken, zoals de adidas GMR-binnenzool. Het gebruik van geavanceerde machine learning algoritmes, hebben we de Jacquard Tag, die in de schoen geplaatst wordt, getraind om bewegingen te herkennen die je op het veld maakt om je te belonen met een unieke game-ervaring in EA SPORTS FIFA Mobile. Ik vind het geweldig dat Jacquard-technologie een hele nieuwe serie ervaringen mogelijk maakt voor gamers. De mogelijkheden zijn eindeloos.”

Christian Volk, Director FIFA eFootball & Gaming voegt hieraan toe: “We zijn enthousiast dat we het GMR-project kunnen ondersteunen, een innovatie die de spelervaring van FIFA Mobile overal ter wereld verbetert. Innovaties die technologie met zich meebrengen die de voetbalervaring voor de fans verbeteren zijn een belangrijk onderdeel van FIFA’s strategie.”

Adidas GMR zal vanaf vandaag online verkrijgbaar zijn op adidas.com/gmr en in geselecteerde adidas stores. FIFA Mobile is beschikbaar voor download in de App Store (iOS) en Google Play Store (Android) en stelt spelers in staat zich direct te verbinden met adidas GMR. Adidas GMR zal een verkoopprijs hebben van €34.99.

Volg voor meer informatie @adidasfootball op Instagram of Twitter om je in de discussie te mengen.