Ziggo F1 Live: 10.000 Ziggo klanten schreeuwen Max naar de overwinning in de Ziggo Dome

Amsterdam, 1 juli 2019 – Max Verstappen scheurde onverwacht van P7 naar P1 op de Red Bull Ring in Oostenrijk. Miljoenen fans gingen uit hun dak door het hele land, maar ook in de Ziggo Dome werd het groots gevierd. Ziggo had voor duizenden klanten dit event georganiseerd om het racespektakel live te aanschouwen.

In het voorprogramma was de sfeer in de Ziggo Dome nog wat koeltjes. Terwijl de bezoekers zich F1-coureur konden wanen in een Playseat (simulator), een VR-bandenwissel konden doen of de gloednieuwe game F1 2019 konden uitproberen in de gangen van de Ziggo Dome, draaiden de Veronica-dj’s Niels en Rick hun racerepertoire en werd er een F1-quiz gespeeld met het publiek.

De verwachtingen in de zaal waren niet hooggespannen, ondanks de verrassende plek van Max Verstappen op P2 aan het startgrid. Ziggo Sport presentator Rob Kamphues toonde zich vanuit Hilversum opportunistisch door een weddenschap aan te gaan met Rob van Gameren. Door de liveverbinding spraken ze af dat als Max zou winnen, Rob van Gameren voor zou gaan in de polonaise met de 10.000 aanwezigen. Het was als grapje bedoeld. Toen wisten Kamphues en Van Gameren nog niet wat zou gaan komen.

Max reed ‘misschien wel de beste race van zijn leven’, aldus Giedo van der Garde op het podium en verraste vriend en vijand door als winnaar over de streep te komen. “Het publiek in de Ziggo Dome reageerde uitzinnig: bier vloog door de lucht en het gejuich was oorverdovend”, aldus Mart Roumen van Ziggo. “Een onverwachte ervaring waar de duizenden racefans nooit vanuit waren gegaan.“

Jack van Gelder herinnerde Rob van Gameren aan zijn belofte, waardoor hij met de billen bloot moest en duizenden mensen meenam in een lange ‘pettenpolonaise’. “Voor de aanwezigen fans een middag om nooit meer te vergeten”, zegt Roumen. “Het slotnummer Radar Love zal nog lang blijven doordreunen, tot de volgende overwinning van Max Verstappen. Misschien organiseren we die wel wéér in de Ziggo Dome.”

De groei van Formule 1 op Ziggo Sport
Ziggo Sport is de thuisplek van Formule 1-liefhebbers, waar het duo Jack Plooij en Olav Mol al jarenlang verslag doet vanuit iedere pitstraat. Door de populariteit van Max Verstappen werd twee jaar geleden het Formule 1 Café op vrijdagavond geïntroduceerd en daarmee ontstond een heus ‘raceweekend’ op Ziggo Sport. Na de populaire simulatierace Ziggo eBattle F1 is dit een volgende unieke ervaring die Ziggo haar klanten biedt bovenop de zenderprogrammering. 1,2 miljoen Ziggo klanten stemden af op Ziggo Sport kanaal 14 om gratis naar de race te kijken. In totaal keken ruim 1,6 miljoen mensen de race via Ziggo Sport. Een stijging van maar liefst van 50% ten opzichte van vorig jaar.

Series en sport
Met de Formule 1-viewing heeft Ziggo een volgend programma neergezet waarbij het publiek op een groot scherm kan kijken naar exclusieve programmering zoals sport en series. Ziggo-klanten konden al met korting de wedstrijd Ajax-Real Madrid volgen in de Ziggo Dome en eerder was in Pathé-bioscopen de ontknoping van seizoen 7 van Game of Thrones te zien.