Vertigo 6 wint Cross Media Award voor lancering FIFA 18
Arnhem, 26 april 2018 – In een uitverkocht Barbizon Amsterdam werden gisterenavond de Cross Media Awards uitgereikt. De Cross Media Awards gaan jaarlijks naar bedrijven met de beste crossmedia cases. Vertigo 6, dat vorig jaar nog net naast een Cross Media Award greep, won dit jaar wel. In de categorie Cross Media Event ging Vertigo 6 met de award naar huis, voor de lancering van FIFA 18.
“Briljant event”
Volgens de jury van de Cross Media Award was “het overduidelijk dat Vertigo 6 de winnaar was“. “Bij de FIFA 18 Xperience is er gebruik gemaakt van innovatieve, maar vooral effectieve marketingoplossingen, waarbij traditionele marketing en PR werd gecombineerd met Social media- en Influencer-strategieën. Kortom een briljant event“, aldus juryvoorzitter en Directeur IAB Nederland, Yvonne de Jager. In de Cross Media Event categorie waren ook de vt wonen&design beurs van Sanoma Media en #jointheLIVErevolution van Eventbranche genomineerd.
FIFA 18 Xperience
Voor de lancering van FIFA 18 opende Vertigo 6 afgelopen najaar in samenwerking met o.a. Eredivisie, AFC Ajax, Adidas, Sony, MediaMarkt, TopNotch, Store for Brands en Voetbalzone voor elf dagen een pop-upstore in de stationshal van Utrecht CS: de FIFA 18 Xperience. Door de inzet van muzikanten, BN’ers en topsporters haalde het evenement bijna alle grote TV-zenders, radioshows en kranten. Dit leidde er uiteindelijk mede toe dat FIFA 18 de best verkochte game van het jaar werd.
“We kunnen amper bevatten dat we deze prestigieuze prijs hebben gewonnen“, zei mede-eigenaar Raoul van Wijk in een eerste reactie. “We zijn ontzettend blij en trots! Ook feliciteren we onze klant Pabbl met het winnen van de Cross Media Award voor beste innovatie én beste start-up en onze partner eMense Group met hun nominatie!’
Het bureau maakt ook nog kans op drie andere marketingprijzen. Naast twee SAN Accenten voor de Ziggo eBattle F1 maakt het bureau uit Arnhem nog kans op de New Kids on the Block Award; de prijs voor het beste jonge bureau. Vertigo 6 specialiseert zich op het gebied van entertainment, tech en lifestyle met klanten als Electronic Arts, ASUS, Ziggo, Sixt, Pokémon en Jagex.