MEER DIEPGANG IN CARRIÈREMODUS IN F1® 2018 

NIEUWSTE ONTWIKKELAARSDAGBOEK LEGT FOCUS OP VERBETERINGEN IN RESEARCH & DEVELOPMENT

 Amsterdam, 25 juli 2018 – Codemasters® heeft vandaag het tweede ontwikkelaarsdagboek vrijgegeven voor F1® 2018, de officiële videogame van het FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP 2018™. In de nieuwe video wordt uitgelegd hoe de carrièremodus nog verder is uitgediept, door spelers meer mogelijkheden te geven op het gebied van Research & Development. Door veranderingen en toevoegingen aan het systeem heeft nu elk F1-team zijn eigen unieke technologische mogelijkheden met verschillende sterke en zwakke punten.

Het tweede deel van de vierdelige serie is vanaf nu beschikbaar op www.youtube.com/formula1game. De video onthult dat F1 2018 voor het eerst significante reglementswijzigingen tussen de seizoenen vertoont tijdens de carrièremodus. Net als in de echte sport, kunnen deze wijzigingen grote gevolgen hebben voor de teams die strijden om het kampioenschap. Het is dus belangrijk om zo snel mogelijk te reageren op de wijzigingen in het reglement.

“We hadden al een uitgebreid R&D-systeem in de vorige game, maar wilden dit gedeelte uitbreiden voor F1 2018. Dit is op basis van feedback van onze community, en onze ambities voor de carrière-ervaring”, aldus Lee Mather, Game Director F1 2018. “We hebben ingrijpende wijzigingen aangebracht in de in-game prijsstructuur, ERS-upgrades toegevoegd, elk Formule 1-team eigen unieke R&D-mogelijkheden gegeven en een bepaalde onvoorspelbaarheid toegevoegd rondom de ontwikkeling.”

“De belangrijkste toevoeging is waarschijnlijk de introductie van de regelwijzigingen, wat betekent dat je elk seizoen niet weet waar de andere teams zullen staan qua prestaties. Het maakt ieder jaar uniek en zorgt ervoor dat je seizoen na seizoen door wilt blijven spelen.” Lee vervolgt: “De speler wordt door de ingenieur op de hoogte gebracht dat er aan het eind van het jaar eventueel een wijziging in de regels kan plaatsvinden. De speler kan er vervolgens voor kiezen om R&D-punten te gebruiken om geüpgradede items te behouden om zo reeds ontwikkelde gebieden te beschermen. Hierdoor kan de speler het volgende seizoen in een sterkere positie beginnen. De andere teams zullen echter ook te maken krijgen met de regelwijzigingen, wat inhoudt dat je in Melbourne niet weet welke teams de snelste zijn”.

F1 2018 bevat alle officiële teams, alle coureurs en alle 21 circuits van het spannende 2018-seizoen, inclusief Circuit Paul Ricard en de Hockenheimring. Naast alles van het huidige seizoen, bevat de game 20 iconische auto’s uit de geschiedenis van de sport. Het is dus mogelijk om te rijden met de legendarische McLaren M23D en de Ferrari 312 T2 van Niki Lauda uit 1976, beide te zien in de hitfilm Rush (2013). F1 2018 wordt op vrijdag 24 augustus 2018 wereldwijd uitgebracht op de PlayStation®4, de Xbox One-familie en Windows PC (dvd en via Steam).

Volg het Codemasters F1 games blog en houdt de social mediakanalen Twitter en Facebook in de gaten voor toekomstige updates.