Farming Simulator 22 campagne wint goud bij European Excellence Awards

Hyperlokale campagne voor Farming Simulator 22 steekt ook in Europa boven het maaiveld uit

De Farming Simulator 22 campagne won op vrijdag 9 december goud bij European Excellence Awards in de categorie beste “Entertainment & Culture Campaign”. De European Excellence Awards prijzen de beste pr- en marketingcampagnes in Europa. De Let Good Times Grow-campagne werd door Vertigo 6 bedacht en uitgevoerd in opdracht van Koch Media (nu PLAION) voor de lancering van Farming Simulator 21.

Hyperlokale campagne met voice-overs per regio
Eerder dit jaar won de Farming Simulator 22-campagne een SAN Accent en brons bij de Digital Communications Awards. ‘We hadden vanaf de brainstorm met PLAION het idee dat we iets unieks in handen hadden, maar dat een campagne met lokale Nederlandse accenten zou scoren in Europa, hadden we niet durven dromen. De concurrentie was met o.a. Warner, Greenwheels en The National Museum bovendien erg sterk,’ zegt Mike Hendrixen, oprichter van Vertigo 6.

Over de European Excellence Awards
De European Excellence Awards belonen uitstekende prestaties op het gebied van pr en communicatie sinds 2007. Met categorieën van interne communicatie tot public relations, bieden de Awards een compleet overzicht van de meest succesvolle campagnes in Europa. De winnaars van de European Excellence Awards werden tijdens een digitale awardshow op 9 december bekendgemaakt. Vertigo 6 won al vier keer eerder een European Excellence Award, waaronder die voor beste bureau in Europa in 2019.

Alle winnaars zijn terug te vinden op: https://www.excellence-awards.com/best-of-2022/