BEA Interactive kiest Vertigo 6 als PR-bureau voor consumenten-websites

Brussel, 10 juni 2021 – BEA Interactive, de sectorfederatie van videogame-uitgevers en -platformen in België, heeft Vertigo 6 gekozen als PR- en marketingbureau. Vertigo 6 verzorgt vanaf nu PR en marketing voor Speel het Slim en Jouez Malin, consumenten-websites waar (groot)ouders en verzorgers tips krijgen over onder andere het maken van afspraken over gamen en het instellen van beveiligingen, zoals leeftijds-, bestedings- en tijdslimieten.

Vertigo 6 is gekozen vanwege haar kennis, ervaring en netwerk in verschillende soorten media en doelgroepen. BEA Interactive richt zich met de websites op een mainstream publiek van (groot)ouders en verzorgers van gamende kinderen, waarbij mainstream-, lifestyle- en gamegerichte communicatie worden gecombineerd. Veel medewerkers van Vertigo 6 hebben zelf bij game-uitgevers gewerkt en het bureau werkt ook voor onder andere Electronic Arts, Jagex, Bungie en Koch Media, dat merken als Capcom, Codemasters en THQ Nordics vertegenwoordigt. David Verbruggen, General Manager bij BEA Interactive, is blij met de samenwerking: “Onze consumenten-websites geven (groot)ouders en verzorgers de houvast en kennis die zij nodig hebben om kinderen op een verantwoorde en veilige manier te laten gamen. Door Vertigo 6 als PR- en marketingpartner in te schakelen, kunnen wij onze boodschap overbrengen aan een groter publiek.”

De websites Speel Het Slim en Jouez Malin werden eind 2018 gelanceerd door BEA Interactive, de Flemish Games Association (FLEGA) en de Wallonia Games Association (WALGA) in nauwe samenwerking met de Interactive Software Federation Europe (ISFE), Pan European Game Information (PEGI), de European Games Developer Federation (EGDF) en screen.brussels om (groot)ouders en verzorgers wegwijs te maken in de wereld van videogames. De websites worden officieel ondersteund door het Federaal Ministerie van Digitale Agenda, door Mediawijs en door het Vlaams Ministerie van Media, Jeugd en Brussel. Er wordt samengewerkt met partners zoals GameChangers en Gamekunde. Meer informatie is te vinden op Speel het Slim en Jouez Malin.

Ferry Brands, Marketing & PR Director bij Vertigo 6, kijkt uit naar de samenwerking: “De Speel het Slim / Jouez Malin-websites zijn opgezet met een fantastisch doel. Wij merken dat veel ouders en verzorgers niet op de hoogte zijn van de hulpmiddelen die beschikbaar zijn vanuit de gamesector om het gamegedrag van kinderen te monitoren. Door hen bewust te maken van de vele tools die zij eenvoudig kunnen gebruiken, kunnen we kinderen en ouders gezamenlijk laten kijken naar manieren om videogames op een gezonde manier onderdeel te laten zijn van hun leven. Namens Vertigo 6 zijn wij vereerd om deze boodschap bij meer ouders en verzorgers over te mogen brengen en de impact van de websites te vergroten.”

BEA Interactive is de sectorfederatie die de videogame-uitgevers en -platformen in België vertegenwoordigt. BEA Interactive heeft als missie de gamesector te ondersteunen, beschermen en promoten. BEA Interactive treedt op als stem van de gamesector naar de overheid, de adviesorganen en de professionele verenigingen toe. Daarnaast geeft BEA Interactive advies aan haar leden in verschillende domeinen, treedt het op als informatiebron voor zijn leden, de media en het publiek, zorgt het voor de promotie van het repertoire van de leden en voor de bescherming tegen het illegale aanbod en oneerlijke concurrentie. BEA Interactive is onderdeel van Belgian Games, de koepel van de verschillende videogame federaties in België.

Vertigo 6 is een marketing- & PR-bureau dat is gespecialiseerd in jongerenmarketing. Het bureau is onder andere werkzaam voor Electronic Arts, ASUS, Logitech, Koch Media, New Balance, VodafoneZiggo, Run2Day, Timing en Studiekeuze123.