Azerion vergroot zijn in-game advertentiebereik door een exclusieve partnership met Bidstack
Amsterdam – 17 december 2021 – Azerion, het digitale entertainment- en mediaplatform, kondigt een exclusieve strategische partnership aan met Bidstack, het toonaangevende in-game advertising en videogame monetisation-platform. Azerion zal de komende twee jaar de exclusieve commerciële partner zijn voor het verkopen van Bidstack’s in-game advertentie aanbod. De samenwerking wordt gezien als de grootste programmatic in-game advertising deal in de industrie.
Dankzij deze overeenkomst versterkt Azerion zijn digitale advertentieplatform en biedt het merken eenvoudig toegang tot zeer betrokken consumenten via geïntegreerde in-game advertentieformats.
Azerion krijgt door de partnership met Bidstack wereldwijd toegang tot ongeveer 40 miljoen gebruikers en 60 titels via een snel groeiend portfolio van Triple A, onafhankelijke uitgevers en uitgevers van mobiele games. De game-genres zijn zeer divers en omvatten stadion-, race-, open wereld- en simulatietitels die door een betrokken publiek worden gespeeld. Azerion biedt hiermee een wereldwijd bereik en bestrijkt belangrijke markten zoals de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk en Duitsland.
Met het partnership breidt Azerion zijn in-game advertentieaanbod uit op een belangrijk strategisch moment, want in 2022 zal in-game advertising een belangrijke groei doormaken.
Umut Akpinar, mede-oprichter en Co-CEO van Azerion, voegt toe: “We zijn verheugd om deze strategische samenwerking met Bidstack aan te gaan om ons digitale advertentieplatform verder te versterken. Het stelt merken in staat om nieuwe advertentiemogelijkheden te verkennen in kwalitatieve en veilige omgevingen. Zij kunnen eenvoudig in contact te komen met consumenten en zij kunnen door middel van impactvolle en geïntegreerde advertentieoplossingen interacties realiseren. Binnen Azerion geloven we dat digitale entertainment de toekomst is. Deze nieuwe samenwerking sluit perfect aan bij onze visie voor de komende jaren.”
James Draper, Bidstack Founder en CEO, zegt: “Merkreclame binnen de metaverse wordt steeds belangrijker en dat besef neemt toe. In-game advertising is daar een uitstekend voorbeeld van. We verwachten dat dit slechts het begin zal zijn van een lange en sterke relatie met Azerion, aangezien beide bedrijven grote ambities hebben binnen de digitale entertainment- en media-industrie. Ik wil persoonlijk mijn dank uitspreken aan de ongelooflijke inspanningen van ons team, in het bijzonder Lewis Sherlock (SVP of Programmatic) en Francesco Petruzzelli (CTO), die een sleutelrol hebben gespeeld bij het sluiten van deze deal”.