Azerion nieuwe distributiepartner van iconische Microsoft casual games
Casual games van Microsoft komen wereldwijd beschikbaar via meer dan 2000 website-uitgevers.
Amsterdam – 12 januari 2021 – Azerion, wereldwijd technologiebedrijf in de media- en entertainmentsector, maakt vandaag bekend dat casual games van Microsoft, zoals Mahjong, Jigsaw, Bubble Shooter, Crosswords, Sudoku en vele andere titels beschikbaar komen binnen het portfolio van Azerion. Bovendien zal ook de Solitaire Collectie worden toegevoegd aan het portfolio. De game die eerder dit jaar haar 30e verjaardag vierde, heeft per maand meer dan 35 miljoen spelers en er wordt elke dag meer dan 100 miljoen potjes gespeeld.
“We zijn erg trots dat een gigant uit de industrie ons het vertrouwen geeft om hun games naar miljoenen spelers wereldwijd te distribueren en om de desktopervaring uit te breiden tot een online crossplatform-ervaring,” zegt Erol Erturk, Executive VP Games & Strategic Partnerships van Azerion. “De casualgames van Microsoft zijn tijdloos en worden gespeeld door spelers van verschillende leeftijdsgroepen. We kijken uit om de games te lanceren in het GameDistribition netwerk.”
“Het websitenetwerk van Azerion biedt een enorme kans voor Microsoft Casual Games om wereldwijd op te schalen door efficiënt te investeren in integratie.” zegt Frank Cartwright, Casual Games Program Manager van Microsoft.
Azerion faciliteert met GameDistribition een eenvoudige en betrouwbare manier om games met de hoogste kwaliteit toe te voegen aan het assortiment van afnemers. Nieuwsuitgevers, omroepen, telecommunicatie sites en andere organisaties zien hier enorme voordelen in. Uitgevers krijgen bovendien ook de mogelijkheid om via GameDistribution effectief geld te verdienen aan games en andere content binnen hun websites.
Er zijn wereldwijd al meer dan 2000 website-uitgevers die gebruikmaken van Azerions GameDistribution. Uitgevers kunnen HTML5 games toevoegen waardoor hun gebruikers toegang krijgen via verschillende platforms zoals PC, Mac, iOS en Android. De gemiddelde speelsessie van gamers op GameDistribution is meer dan 30 minuten, wat substantieel hoger ligt dan de tijd die een gebruiker gemiddeld spendeert op websites.