Vertigo 6 wint Goud bij Digital Communication Awards – Award voor beste influencercampagne naar The Sims & Gen Z
Award voor beste influencercampagne naar The Sims & Gen Z
Arnhem, 1 oktober 2020 – Vandaag zijn de nominaties én winnaars van de Digital Communication Awards bekendgemaakt. De Digital Communication Awards worden jaarlijks toebedeeld aan “de meest effectieve projecten, campagnes en innovaties op het gebied van online communicatie”. Dit jaar werden er ruim 600 cases ingezonden waarvan er 115 op de shortlist terecht kwamen. Voor het tweede jaar op rij wint Vertigo 6 de prijs voor beste influencercampagne van Europa.
Vertigo 6, dat genomineerd was in drie categorieën, won de award met de The Sims & Gen Z-campagne. De F1 2020-campagne (best multichannel communications) en Instagramcampagne van Studiekeuze123 (best social campaign) bereikten de shortlist, maar vielen net buiten de prijzen.
The Sims & Gen Z
Vertigo 6 kreeg van Electronic Arts de opdracht om de bekendheid en de betrokkenheid van Gen Z-doelgroepen te vergroten ten aanzien van de populaire levenssimulatiegame De Sims. Via een innovatieve influencercampagne brachten influencers Bo Beljaars (Bokado) en Sara Dol (officialsaarx), beiden ontzettend fan van de gameserie, herkenbare in-game-elementen van De Sims tot leven op TikTok, Instagram en YouTube. De geproduceerde content werd ontzettend goed ontvangen: sommige TikTok-video’s werden zelfs meer dan twee miljoen keer bekeken.
“We zijn ontzettend blij en trots!”, zegt Sebastiaan Hoogendoorn, Sr. Marketing & PR Manager bij Vertigo 6, in een eerste reactie. “De procedure en bekendmaking verliep anders dan voorgaande jaren en we waren enorm verrast toen we vanmorgen de uitslag te horen kregen. Er is de laatste maanden ontzettend veel te doen geweest over TikTok en met deze campagne laten we zien dat ondanks alle rumoer, TikTok een heel effectief platform is om Gen Z te bereiken. We bedanken EA voor het vertrouwen en de prettige samenwerking en we feliciteren ze met deze mooie prijs! Ook een speciale shout-out naar Sara Dol en Bokado met wie we nauw hebben samengewerkt voor deze campagne. Uiteraard gaan onze felicitaties ook naar Koch Media Benelux en Studiekeuze123 voor hun nominaties!”