Vertigo 6 voor het tweede jaar op rij genomineerd voor prestigieuze Marketing/PR Award

Stem nu op Vertigo 6!

8 februari 2018 – Vertigo 6 is voor het tweede jaar op rij genomineerd voor een “SAN New Kids on the Block” Award. De New Kids on the Block Award wordt uitgereikt aan het beste nieuwe bureau* van Nederland. Vertigo 6 is op eigen initiatief van SAN op de longlist geplaatst. Stem hier: https://fonkonline.nl/

Begin 2015 heeft de SAN de Award overgenomen van de initiatiefnemers Brand & Business Architects en het vakblad FONK. Hiermee geeft SAN ruimte aan jonge ‘bureaus’ om zich aan adverteerders te presenteren. Maar vooral ook aan de adverteerders om kennis te maken met de nieuwste initiatieven binnen het marcom vak en de bureauwereld. Voor het vierde achtereenvolgende jaar jureert de SAN de New Kids on the Block. De criteria die de jury hanteert zijn: maximaal 3 jaar oud, ‘Here to Stay’, Innovatief/vernieuwend én klanten die er toe doen.

Vertigo 6 specialiseert zich op het gebied van entertainment, tech en lifestyle met klanten als Electronic Arts, Bandai Namco, ASUS, SIXT, Ziggo, Pokémon en Jaarbeurs. Vorig jaar eindigde Vertigo 6 bij de laatste 10 bureaus. Het Arnhemse bureau was afgelopen jaar ook genomineerd voor een European Excellence Award, Cross Media Award en Hashtag Award.

3 enquetes

Drie weken vinden de enquetes voor de SAN New Kids on the Block verkiezing in drie clusters plaats op fonkonline. Bureaus worden ad random in één van de drie clusters opgenomen. De drie bureaus met de meeste stemmen in hun poll veroveren een plek op de Longlist. Daarna gaan de bureaus die buiten de top drie van elke ronde de meeste hebben weten te vergaren door voor een plek op de Longlist van SAN New Kids on the Block. De eerste enquete vindt plaats van 1 tot en met 7 februari. De tweede enquete loopt van 8 februari tot en met 14 februari en de derde enquete loopt van 15 tot en met 21 februari. Vanaf 08 februari verschijnen op fonkonline wekelijks Whatsapp interviews met bureaudirecteuren van de bureaus die in elke ronde de meeste stemmen hebben vergaard.

Hoofdjury

De Hoofdjury komt op dinsdag 27 maart bijeen bij B&BA om de inzendingen tegen het licht te houden en te bespreken. Tijdens deze bijeenkomst volgt een stemming waaruit de Shortlist ontstaat met maximaal 6 bureaus. Deze Shortlist wordt gepubliceerd op de SAN website, in FONK Magazine en tegelijkertijd worden de genomineerden ingelicht. De Hoofdjury wordt dit jaar gevormd door:

Onafhankelijke juryvoorzitter:
•    Guda van Noort, directeur SWOCC / UVA
•    Winnaar voorgaand jaar:
Tim van der Wiel, Go Spooky
•    Twee externe deskundigen:
Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
•    Twee vanuit vakmedia:
Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
•    Twee SAN bestuursleden:
Jasper van der BijlPON/VW en Ron Schneider, NS
•    Twee vanuit bureaus:
Inge Ligthart, Dawn en Robert Volten, MediaMonks.


8 mei 

Op dinsdag 8 mei vindt de jurering plaats waarbij de Shortlist-kandidaten een presentatie geven van maximaal 10 minuten. Zowel de Hoofdjury als de Vakjury (allen adverteerders/SAN-juryleden) jureren in deze cruciale ronde. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury.

31 mei

De drie finalisten worden op 8 mei gekozen en bekend gemaakt, maar de uiteindelijke winnaar wordt pas bekend bij de uitreiking SAN Accenten in Studio 21 op donderdag 31 mei 2018.

 

* jonger dan drie jaar