Pabbl zet gebruikers in het zonnetje met lockscreenadvertenties voor Kruidvat

Amsterdamse start-up versterkt de merkbeleving van Kruidvat

Amsterdam, 6 augustus 2018 – De Amsterdamse start-up Pabbl heeft in samenwerking met Blue Mango Interactive (onderdeel van Greenhouse Group) een succesvolle ‘Hyper Local’ advertentiecampagne ontwikkeld en uitgevoerd via lockscreenadvertisement voor Kruidvat. Hierdoor bereikt Kruidvat de gebruikers van Pabbl op de juiste plek en op het juiste moment met advertenties over haar producten: Solait zonbescherming en Solait aftersun. Pabbl draagt hiermee bij aan het versterken van de merkbeleving van Kruidvat.

Lokaal en relevant
Door het gebruik van lockscreenadvertising herinnert Pabbl haar gebruikers op een zonnige dag om zich op het juiste moment in te smeren met Solait zonbescherming of aftersun. Pabbl biedt Kruidvat hiermee de mogelijkheid om iedereen die van de zon geniet te bereiken met relevante advertenties over Solait op het moment dat gebruikers van Pabbl hun telefoon ontgrendelen op een recreatieplek. “Wij kunnen onze gebruikers extreem gericht targeten op basis van onder andere de locatie, tijd en de weersverwachting. Dit geeft ons de mogelijkheid om op hyperlokaalniveau onze gebruikers te benaderen met een relevante boodschap”, zegt Bas Gerritsen, medeoprichter en eigenaar van de jonge start-up. Op basis van 30 populaire recreatieplekken, zoals het strand van Scheveningen en Zandvoort, biedt Pabbl haar gebruikers mooie fullscreen advertenties aan over Solait via het vergrendelscherm van de smartphone. “Doordat onze advertenties altijd relevant zijn voor onze gebruikers versterken we niet alleen de merkbeleving van onze adverteerders maar zorgen we ook voor een glimlach op het gezicht van onze gebruikers”, besluit Jeroen Malotaux medeoprichter en eigenaar van Pabbl.

Onderdeel van een crossmediacampagne
Pabbl is onderdeel van een grote crossmediale marketingcampagne om de merkbeleving van Kruidvat en haar merk Solait te versterken onder consumenten. “Voor Kruidvat zijn we altijd op zoek naar innovatieve manieren om de merkbeleving onder onze doelgroep te versterken en het liefst op een manier die ook consumer friendly is. Met de uitgebreide targetingmogelijkheden van Pabbl bereiken wij de consument lokaal en met relevante informatie. Dit gaf voor ons de doorslag om Pabbl te integreren in de crossmediale campagne voor Kruidvat”, zegt Vincent Hoftijzer, Online Marketing Specialist bij Blue mango.

Steeds verrassend
“Ook voor onze media inzet zijn we altijd op zoek naar manieren om verrassend te zijn”, zegt Stephan Edelenbos, Media Specialist bij Kruidvat & Trekpleister. “Toen we de mogelijkheden van Pabbl zagen, waren wij meteen enthousiast. Voor ons is het mobiele lockscreen een ruimte waar wij tot dusver niet eerder hebben geadverteerd en met de vele mediacampagnes die wij inzetten is het nodig om te blijven innoveren.” 

Over Pabbl
Pabbl is een organisatie die adverteerders en consumenten samenbrengt door middel van lockscreenadvertising. Pabbl is op dit moment ruim honderdduizend keer gedownload en is de enige aanbieder van deze innovatieve advertentiemethode in Nederland. De jonge start-up wordt geroemd om haar marketinginnovaties. Zo heeft Pabbl onlangs twee Cross Media Awards gewonnen voor beste start-up en beste Cross Media Innovatie en heeft Pabbl in 2017 de Accenture Innovation publieksprijs gewonnen. De lockscreenadverteerder heeft succesvolle advertentiecampagnes ontwikkeld en uitgevoerd voor onder andere: Zalando, Telegraaf Media Groep, ASUS, HEMA, Disney, RTL, ING en Thuisbezorgd.nl.