PABBL KIEST VERTIGO 6 ALS PR-BUREAU

Amsterdam, 20 juli 2017 – Pabbl, een Amsterdamse start-up gespecialiseerd in lockscreen advertising, heeft gekozen voor Vertigo 6 als hun PR-bureau. Vertigo 6 zal PR-activiteiten verzorgen ter promotie van Pabbl’s gelijknamige Android-app.

Pabbl, een bedrijf dat is ontstaan uit de ergernis aan de huidige standaard van schreeuwerige en indringende advertenties, maakte vorige week bekend dat zij een investering van een half miljoen euro hebben gekregen om hun concept uit te bouwen en heeft inmiddels twaalf werknemers in dienst.

“Wij zien dat veel adverteerders moeite hebben om een jongere doelgroep te bereiken, die minder traditionele media consumeert. Op zoek naar een platform om hen te bereiken, op een manier die ook leuk is voor de mobiele gebruiker, zijn wij uitgekomen op het vergrendelscherm van de smartphone,” verklaart Jeroen Malotaux, oprichter van Pabbl“Het ‘lock-screen’ is het meest bekeken scherm, maar hier wordt vaak niks mee gedaan.”

Pabbl plaatst op dit scherm mooie en relevante gesponsorde wallpapers, afgewisseld door artikelen en neutrale content. Met elke ontgrendeling sparen gebruikers voor gratis producten en kortingen. De combinatie van kwalitatieve content en beloningen heeft gezorgd voor flinke user groei en hoge retentie. De app heeft inmiddels ruim 25.000 downloads en wordt zeer positief beoordeeld op Google Play.

Vertigo 6 is een in Arnhem gevestigd Marketing- en PR-bureau dat zich specialiseert in entertainment en lifestyle met een klantenportfolio dat bestaat uit o.a. Electronic Arts, Bandai Namco Entertainment, ASUS, Jagex en SIXT. “We vinden het te gek dat we mogen werken voor een innovatief bedrijf als Pabbl. Ook wij zien dat de wereld van marketing en reclame verandert, en zijn blij om mee te mogen werken aan nieuwe technologieën die inspelen op het veranderende mediagedrag van de consument,” aldus Mike Hendrixen, oprichter van Vertigo 6.

Bezoek voor meer informatie pabbl.com.