Logitech stelt monitor- en beheerplatform Sync per direct beschikbaar voor iedereen
Vraag nu een account aan voor uw organisatie, verbeter videoconferencing en houd apparatuur altijd eenvoudig up to date
Leusden, 19 november 2019 – Logitech Sync is per direct wereldwijd beschikbaar. Het in juni aangekondigde Sync is een modern, cloud-based platform dat gebruikers helpt bij het monitoren en managen van hun meeting rooms, videoconferencing-apparatuur, en het up to date houden van deze apparaten.
Gedurende de betaperiode, die liep vanaf de aankondiging in juni, heeft Logitech samen met een selecte groep klanten en partners de functionaliteiten getest. Vandaag kondigen we met trots aan de dat geüpdatete versie – inclusief input uit de betaperiode – van Logitech Sync beschikbaar is voor consumenten en bedrijven.
Sync is een op IoT concept gebaseerde oplossing. Sensoren (Logitech hardware) communiceren via een gateway (Sync app) met een database (Sync cloud) en via een API kan de informatie uit de database gebruikt worden door andere systemen (bijvoorbeeld monitor- en beheersystemen van derde partijen) of Logitechs eigen Sync Portal. Door een account aan te maken en de app te installeren heeft men wereldwijd inzicht in de status van de vergaderruimte(s). Sync biedt de volgende features:
- Real-time updates en monitoring: Dankzij Sync zijn gebruikers in staat om direct de status van verschillende meeting room-apparaten voor ogen te krijgen. Ze krijgen te weten welke meeting room online en klaar voor gebruik is en waar eerst een probleem moet worden opgelost indien dat nodig is.
- Uitgebreid dashboard: Het uitgebreide dashboard geeft beheerders direct helder overzicht van de status binnen meeting rooms in hun organisatie. Het dashboard highlight bovendien de plekken die mogelijk issues hebben.
- Firmware updates: Sync houdt Logitech-apparatuur makkelijker up to date. Dankzij Sync ben je er altijd als eerste bij, zodra er nieuwe features worden toegevoegd en bugs worden gefixt, zowel bij on-demand als geplande firmware updates.
- Beheer vele ruimtes: Deze feature geeft gebruikers de mogelijkheid om eenvoudig honderden bestaande meeting rooms toe te voegen aan Sync. Door het centrale platform en bulk-updatemogelijkheden kunnen vele ruimtes tegelijk beheerd worden.
- Easy Deployment: Wanneer er wordt gewerkt met een MDM tool, zoals SCCM of Jamf, kan de Sync App gemakkelijk worden gedeployed.
- RightSight-integratie: Autoframing-technologie verzekert deelnemers ervan dat ze perfect zijn geframed tijdens hun overleg. Dankzij Sync kunnen gebruiker RightSight handmatig aan of uitzetten. (Let op: Op dit moment alleen beschikbaar voor de Windows Sync App. Apple volgt op een later moment)
- Schaalbaar naar de behoeften van de gebruiker: Sync biedt eenvoudige en accurate schaalbaarheid, ongeacht de hoeveelheid ruimtes en apparaten die de gebruiker wil managen.
Zelf Logitech Sync proberen? Vul dan dit formulier in om een gratis Logitech Sync account aan te vragen voor jouw organisatie:
Voor meer informatie over Logitech Sync kun je de bijgevoegde video bekijken en de bijbehorende blog lezen.