Laat dit najaar de innerlijke stuntman in je los met GRIP: Combat Racing’s bizarre ‘Carkour’-modus

GRIP’s aangekondigde ‘Carkour’-modus is ideaal voor moedige coureurs die uitstekend met hoge snelheden en precisie om kunnen gaan.

Amstelveen, 5 juli 2018 – Mindscape, Wired Productions Ltd. en Caged Elements Inc. zijn verheugd om de ‘Carkour’-modus voor GRIP aan te kondigen – een razendsnelle, futuristische arcade-combatracer die in de herfst van 2018 naar PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch™ en Windows PC (Steam®) komt.

Daarnaast zijn de GRIP Key Art, Packshots en een nieuwe trailer onthuld, in aanloop naar de lancering van de game. Bekijk de trailer hier.

GRIP wordt uitgebracht in het najaar van 2018 en zal, naast andere modi, twintig uitdagende ‘Carkour’-tracks bevatten. Hierin worden spelers uitgedaagd om een serie van steeds moeilijker wordende stuntcursussen onder de knie te krijgen. Negentien tracks zijn point-to-point, die uiteindelijk culmineren in een laatste, open map – een speeltuin met sprongen, bochten en vol met verzamelobjecten.

GRIP bevat uitdagingen voor spelers voor ieder vaardigheidsniveau: van de kleine, snelle Easy (Airtime, Speed, Squiggly, Tubes, Upsy Downsy) tracks en Normal (Live Jump, Scoops, Slide) tracks tot de meer veeleisende Hard (Angles, Endurance, Rainbow Road) tracks. Voor de écht ervaren racers zijn er Nightmare (Half Tubes, Loop Gap) tracks. De Carkour-modus is perfect voor spelers die zich willen concentreren op het verbeteren van hun timing, snelheid en ruimtelijk bewustzijn voordat ze teruggaan naar de campagnemodus of multiplayer-modi van GRIP.

In de game wordt de snelheid van 1234 km/h overschreden hierdoor is GRIP de snelste racegame op vier wielen, die bovendien gebruik maakt van alle denkbare oppervlakken. Van wegen tot plafonds: als jouw banden het kunnen aanraken, dan kun je er op racen! GRIP maakt optimaal gebruik van de huidige generatie gaming hardware: De game zal profiteren van de kracht waar de PlayStation 4 Pro en Xbox One X over beschikken. Verwacht prachtige visuals, spectaculaire in-game physics en al het mooie dat de Unreal® Engine 4 met zich meebrengt.

In GRIP racen spelers op zeventien adembenemende tracks, verspreid over verschillende vijandige en buitenaardse werelden. Zonder het doel uit het oog te verliezen moeten spelers genadeloos zijn in hun missie om de finish te bereiken. Hierbij kunnen ze een arsenaal van elf verwoestende wapens en power-ups inzetten om de concurrentie achter zich te laten. Met wapens als explosieve pijlen, mijnen, raketten, schilden en turbo’s is het voor spelers mogelijk om niet alleen een vijandig doelwit te selecteren, maar ook de omgeving. Zo kunnen spelers keihard door bouwwerken heen racen of deze op tegenstanders laten vallen.

Racers kunnen kiezen uit een selectie van vijftien gepantserde auto’s – sommige worden gekenmerkt door snelheid en wendbaarheid, terwijl sommige bruut en zwaar bepantserd zijn. Elk voertuig kan worden gepersonaliseerd met een groot aantal verschillende paintjobs, stickers, wielen en andere details. Meer informatie over de auto’s, tracks, wapens en andere modi van de game – waaronder Carkour en Arena – worden later dit jaar door Mindscape en Wired Productions bekendgemaakt.

GRIP is momenteel beschikbaar in early access op Steam, met een volledige release gepland voor PlayStation 4, PlayStation 4 Pro, Xbox One, Xbox One X, Nintendo Switch en PC later dit jaar.