ELECTRONIC ARTS KONDIGT WERELDWIJDE MULTIPLATFORM-UITBREIDING AAN VAN EA SPORTS FIFA

Meerjarige licentieverlening van UEFA-clubcompetitie consolideert EA SPORTS FIFA als de meest authentieke interactieve voetbalervaring

Electronic Arts breidt wereldwijde database van voetbalspelers uit met Google Stadia-release, de ontwikkeling van zes mobiele ervaringen en marktuitbreiding van FIFA Online 4

Redwood City, Californië, VS — 2 februari 2021 — Vandaag heeft Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) een meerjarige verlenging aangekondigd van zijn UEFA-licentie, waardoor de top van het clubvoetbal exclusief voorbehouden blijft aan EA SPORTS. EA breidt toegang tot voetbal videogames uit d.m.v. verschillende in-development mobiele mogelijkheden, door het bereik uit te breiden van het gratis op PC te downloaden FIFA Online 4 om in potentie 80 miljoen extra spelers te bereiken in 15 nieuwe landen. Daarnaast, zal de franchise voor de eerste keer op Stadia beschikbaar worden wanneer EA SPORTS FIFA 21 op dit platform uitkomt op 17 Maart.

Deze uitbreiding bouwt voort op het constante groei- en succesverhaal van de EA SPORTS FIFA-franchise. EA SPORTS FIFA 21 was in 2020 de best verkopende game in het Verenigd Koninkrijk. Het blijft een van de meest populaire games ter wereld en over de gehele levensduur van de EA SPORTS FIFA-franchise zijn er nu meer dan 325 miljoen exemplaren verkocht. Bovendien zijn er meer spelers die EA SPORTS FIFA 21 spelen dan het uiteindelijke record brekende EA SPORTS FIFA 20 in dit stadium van de productcyclus, wat aangeeft dat de interesse van de fans blijft groeien.

“Het is onze visie om de meest authentieke, leukste en meest sociale voetbalervaring te bieden door onze games naar meer apparaten, landen en fans overal ter wereld te brengen,” aldus DJ Jackson, VP van EA SPORTS Brand. “EA SPORTS blijft de manier waarop fans de sport consumeren razendsnel veranderen, waarbij voetbal evolueert van een passieve en planmatige ervaring tot een interactieve ervaring die altijd beschikbaar is. Dit is “the world’s game” en EA SPORTS doet er alles aan om de spelers, sporters, clubs en competities meer met elkaar te verbinden en de liefde voor voetbal wereldwijd te laten groeien.”

UEFA en EA SPORTS zijn twee van de grootste namen in het wereldwijde voetbal en zijn synoniem aan innovatie, competitie en toewijding om “the world’s game” te verbeteren. Tot dusver zijn er meer dan 150 miljoen minuten UEFA Champions League-voetbal gespeeld in EA SPORTS FIFA-games op console en pc. De nieuwe licentieverlening geeft het EA SPORTS FIFA eco-systeem het exclusieve recht op de UEFA Champions League, evenals de UEFA Europa League en UEFA Super Cup. Het partnerschap zet zich ook in om de eChampions League te laten groeien. Dit is een integraal en belangrijk toernooi binnen het competitieve game programma van de EA SPORTS FIFA Global Series.

Om de fanschare van EA SPORTS FIFA verder te laten groeien, is het cruciaal dat spelers meer manieren wordt geboden om te spelen. De gratis speelbare FIFA Online 4-ervaring op pc, die op grote schaal wordt gespeeld in Azië, is binnenkort voor het eerst beschikbaar in Rusland, Polen, Turkije en meer, waarmee de game binnen handbereik komt voor tientallen miljoenen gepassioneerde fans. De aanstaande release van EA SPORTS FIFA 21 op Google Stadia, op 17 Maart, laat spelers direct hun favoriete videogames spelen op schermen die ze al bezitten.

Mobiel blijft het populairste game platform ter wereld en EA SPORTS heeft zes voetbal ervaringen in ontwikkeling, uiteenlopend van authentieke simulatie tot unieke arcade formats, die voor iedereen nieuwe manieren bieden om te spelen. Meer informatie over deze uiteenlopende mobiele voetbalervaringen volgt op een later tijdstip.

EA SPORTS bereikt spelers overal ter wereld en heeft in het afgelopen jaar zes nieuwe console- en pc-ervaringen geïntroduceerd, naast het voortdurende aanbod van live-services op pc en mobiel. EA SPORTS-franchises leverden sportief entertainment aan fans over de hele wereld met een keur aan authentieke, diepgaande ervaringen die spelers dichter bij hun geliefde sporten, teams en competities brachten.