EA kondigt aan de broncode van Command & Conquer Remastered Collection vrij te geven

Woensdag 20 mei 2020 – Vandaag heeft Command & Conquer Remastered Collection lead producer Jim Vessella een community-update gepost op Reddit, waarin de toewijding van de game aan de modding-scene wordt benadrukt. EA zal de bestanden TiberianDawn.dll en RedAlert.dll en bijbehorende broncode vrijgeven onder de GPL versie 3.0 licentie, waardoor Command & Conquer een van de eerste grote RTS-franchises is die hun broncode op deze manier aan gebruikers ter beschikking stelt.

EA en de C&C Community Council hebben hand in hand gewerkt om te zorgen voor compatibiliteit met bestaande mod-projecten, en de open-source bestanden geven aspirant-modders de mogelijkheid om aangepaste maps, eenheden, art en gameplaylogica te maken voor de klassieke Command & Conquer-ervaring. Om de modding-scene het goede voorbeeld te geven, hebben de ontwikkelaars van Petroglyph een nieuwe modded eenheid gemaakt die de vraag beantwoordt: “Wat zou de Brotherhood of Nod doen als ze de Mammoth Tank buit zouden maken? Het resultaat is de Nuke Tank, een tank waarbij de koepel is vervangen door een gigantisch artilleriekanon om kernbommen mee af te vuren!

De Command & Conquer Remastered Collection is vanaf 5 juni wereldwijd verkrijgbaar op PC via Origin en Steam. De collectie bestaat uit Command & Conquer: Tiberian Dawn, Command & Conquer: Red Alert, plus de drie uitbreidingspakketten – Covert Ops, Counterstrike en The Aftermath. Command & Conquer Remastered Collection is een passieproject van EA en verschillende leden van het oorspronkelijke team van Westwood Studios bij Petroglyph en Lemon Sky Studios.

Je kunt hier de volledige Reddit-post vinden en hier een gedetailleerde FAQ-pagina voor C&C-mods.