Azerion en The Smiley Company bundelen krachten om meer mensen een glimlach op het gezicht te bezorgen door The Original Smiley en de SmileyWorld & SW by SmileyWorld-merken te gamificeren

De lange-termijn-samenwerking is bedoeld om nieuwe digitale content te creëren en de merkwaarden van SmileyWorld – positiviteit, zelfexpressie en lifestyle – te gamificeren

Amsterdam, Nederland – 17 maart 2022 – Azerion, het digitale entertainment- en mediaplatform, heeft vandaag een lange-termijn-samenwerking met The Smiley Company aangekondigd. Het doel van deze samenwerking is om een reeks digitale producten te ontwikkelen en de SmileyWorld en SW by SmileyWorld-merken te gamificeren om nog meer fans een glimlach op het gezicht te bezorgen. De content zal worden verspreid via Azerions gigantische distributienetwerk.

‘’De originele Smiley® maakt nu al 50 jaar onderdeel uit van ons dagelijks leven. We gebruiken Smileys om te communiceren en om liefdevolle boodschappen uit te dragen naar onze vrienden, familie en collega’s. Ze vormen een universele manier van communiceren die voorbij gaat aan taalbarrières en begrijpelijk is voor verschillende generaties in de moderne tijd. SmileyWorld heeft een rijke geschiedenis en is een lifestyle-merk dat mensen met elkaar verbindt”, zei Erol Erturk, EVP Games and Strategic Partnerships bij Azerion.

Als gevolg van deze samenwerking heeft Azerion de wereldwijde rechten om digitale content te ontwikkelen waarbij de SmileyWorld en SW by SmileyWorld-handelsmerken worden gebruikt. Dit omvat de volledige cyclus van productie en distributie tot monetization. De samenwerking wordt afgetrapt met een aantal HTML 5-games, waaronder SmileyWorld branded match-3 en Mahjong. Azerion zal een reeks van cross-platform branded games en digitale entertainment-ervaringen ontwikkelen, die wordt verspreid binnen zijn eigen distributienetwerk met meer dan 2000 gameportalen, telecommunicatiebedrijven en winkels op mobiele platformen.

“Ons portfolio bestaat uit meer dan 16.000 titels en we kunnen niet wachten om samen met Smiley te werken aan verdere uitbreiding. Zo kunnen we nog meer games tot leven brengen bij onze belangrijkste doelgroepen, engagement nog verder verhogen en het bereik voor adverteerders laten toenemen”, zei Erol Erturk, EVP Games and Strategic partnerships bij Azerion.

“We vieren de vijftigste verjaardag van Smiley en de bijbehorende blijdschap en positiviteit die het merk naar miljoenen mensen over de hele wereld brengt. We kijken er naar uit om samen te werken met Azerion en om de SmileyWorld & SW by SmileyWorld-merken tot leven te brengen in het digitale universum. Door Azerions expertise en hun kennis over het digitale gaminglandschap te verbinden met de creativiteit en de positieve merkwaarden van Smiley kunnen we een geslaagde propositie neerzetten om engaging content te creëren die mensen blij maakt”, zei Lori Heiss-Tiplady, SVP Digital bij The Smiley Company. “SmileyWorld en SW by SmileyWorld zijn lifestyle-merken die diepgeworteld zijn in de modewereld en staan voor emotionele intelligentie, zelfexpressie en het delen van positiviteit. Door samen te werken met Azerion en deze kernwaarden te verwerken in gaming worden mensen in staat gesteld om blijdschap te verspreiden en zichzelf uit te drukken op een volledig nieuwe manier.”