AKO en Ziggo slaan handen ineen en openen raceformule op Utrecht Centraal
Utrecht, 17 maart 2017 – AKO opent een tijdelijke racewinkel op station Utrecht Centraal: de Pitstop Race Experience. In deze winkel zullen o.a. racemagazines, -kleding en -games te koop zijn. De winkel biedt bovendien echte racebeleving: bezoekers kunnen deelnemen aan een gamecompetitie, de Ziggo eBattle F1. De winkel zal twee maanden geopend zijn om de start van het nieuwe Formule 1-seizoen op 24 maart in te luiden. De Pitstop Race Experience wordt op 21 maart om 14:00 uur door Tom Coronel geopend.
Racen tegen Robert Doornbos in de Ziggo eBattle
Bezoekers kunnen plaatsnemen in simulatoren van Playseat® en proberen de snelste rondetijd te klokken in de Ziggo eBattle F1. Iedere donderdag voor een Grand Prix weekend krijgen de tien snelste coureurs een uitnodiging voor een finalewedstrijd op vrijdag. De winnaar van de finale neemt het live in het nieuwe Ziggo Sport programma Formule 1 Café op tegen oud-Formule 1 coureur Robert Doornbos.
Ultieme racebeleving
Naast het uitgebreide assortiment aan raceproducten staat er een race simulator (gemaakt door Gforcefactory) in de Pitstop Race Experience. Dit is een een full motion race simulator die g-krachten nabootst en die gebruikt wordt in trainingen van professionele coureurs. In de periode zullen speciale gasten de winkel bezoeken voor meet & greets en race-offs.
Een vliegende start van het nieuwe Formule 1-seizoen
“Ook wij zijn aangestoken door de racegekte en kunnen niet wachten op de start van het nieuwe Formule 1-seizoen”, verklaart Sjaak Mark, algemeen directeur bij AKO. “We verwelkomen raceliefhebbers graag in de Pitstop Race Experience. Niet alleen voor raceboeken, -magazines, -games en -kleding maar ook om voor mooie prijzen te racen!”
Vaste winkellocatie met wisselende thema’s
In navolging op het succes van de Harry Potter Book Store houdt AKO een vier-seizoenswinkel aan in de stationshal van Utrecht Centraal. De Harry Potter-winkel werd geopend ter gelegenheid van de Nederlandse uitgave van ‘Harry Potter en het Vervloekte Kind’ en verwelkomde in 9¾ weken ruim 45.000 bezoekers. AKO wil met de vier-seizoenswinkel inspelen op actuele thema’s en haar klanten een unieke beleving bieden. Na de Pitstop Race Experience zal de winkel dit jaar nog driemaal van thema wisselen.
Meer informatie over het volledige programma, assortiment en gasten zal op korte termijn bekend worden gemaakt. Bezoek www.ako.nl/pitstopraceexperience voor meer informatie en het laatste nieuws.