Balzy PR

1,2 miljoen euro voor BALZY, de Nederlandse start-up met grote ambities en nog grotere ballen

Amsterdam, 22 september 2023 – Amsterdamse Start-up BALZY heeft onlangs een aanzienlijke investering van €1.200.000 veiliggesteld bij diverse angel investors. Met deze kaptiaalinjectie wil Balzy de internationale expansie te versnellen en uitgroeien tot een gevestigde naam in heel Europa. De onderneming, bekend van haar innovatieve producten voor mannenverzorging met een vleugje humor, heeft hiermee de middelen om de missie, het leveren van hoogwaardige producten voor intieme lichaamsverzorging aan mannen over de hele wereld, verder te verwezenlijken.

Woodwash
In 2021 introduceerde BALZY de WoodWash, ’s werelds eerste zeep specifiek ontwikkeld voor de intieme mannelijke verzorging. Hiermee hebben we een nieuwe standaard gezet in de branche,” zegt Ingmar Bruinsma, mede-oprichter van BALZY. “De WoodWash en het succes van de ‘BushBuster 3.0’, een trimmer voor de kroonjuwelen, hebben de start-up snel op de kaart gezet, met meer dan 50.000 verkochte exemplaren. Nu, met de nieuwe investering, hebben we grotere plannen om ons productassortiment uit te breiden en nieuwe markten te betreden.”

Angel investors met veel ervaring
De investering is afkomstig van een divers scala aan Angel Investors, allen met aanzienlijke ervaring en waardevolle contacten in verschillende sectoren. Bruinsma voegt hieraan toe: “We hebben heel bewust gekozen voor smart-capital. Investeerders die ook veel kennis meebrengen. Het resultaat is een droomteam van stuk voor stuk succesvolle ondernemers met een lange staat van dienst in onder andere retail en digital marketing.”

De beste cross media innovatie
Met deze investering zal BALZY haar missie voortzetten om mannen wereldwijd de beste producten te bieden voor hun intieme lichaamsverzorging. De start-up kijkt ernaar uit om haar aanwezigheid in Europa te versterken en nieuwe markten te verkennen, terwijl ze de gevestigde orde blijft uitdagen. Deze week werden de Cross Media Awards nominaties bekendgemaakt. BALZY is met de opvallende Pornhub- en Roddelpraat-campagne genomineerd in de categorie Beste Cross Media Innovatie van het jaar. 

Miljoenen voor miljarden blije ballen 
Deze investering is een belangrijke mijlpaal voor BALZY en stelt ons in staat om ‘Miljoenen voor miljarden blije ballen te realiseren,” aldus Nathan Harlaar, mede-oprichter bij Balzy. “We blijven toegankelijk, duurzaam en toegewijd aan kwaliteit, en zijn nu uitgerust met de middelen om nog meer mannen zich helemaal fit en vitaal te laten voelen.”

Meer informatie: https://www.balzy.nl/.